Een afstandsbediening gebruiken: Meziere-waterpompen die bij uw unieke toepassing passen

2022-03-18 06:35:44 By : Mr. Owen Xu

©2022 Power Automedia.Alle rechten voorbehouden.Het woord "op afstand" heeft meerdere betekenissen.Meestal verwijst de definitie naar het aanpassen van een proces om op afstand te werken, zoals thuiswerken of het schakelen tussen kanalen op uw televisie.Er zijn ook externe waterpompen ontworpen en gemaakt door Meziere Enterprises die de koellay-out voor uw hot rod of raceauto kunnen verbeteren.De ontwerpen van de universele pomp op afstand van Meziere kunnen levensreddend zijn wanneer op de motor gemonteerde pompen niet haalbaar zijn en/of de ruimte die is toegewezen voor een traditionele waterpomp niet beschikbaar is.“Er is een grote verscheidenheid aan mensen bij ons gekomen met deze verzoeken”, legt Don Meziere, een van de partners bij Meziere Enterprises, uit.“Ze variëren van de persoon die net op zoek is naar een nieuwe auto met buizenchassis tot een recente klant die naar ons toe kwam met hun nieuwe LS-aangedreven Pantera-project.Deze pompen zorgen voor de nodige flexibiliteit.”Meziere herinnert zich dat raceauto's van jaren geleden berucht waren omdat ze probeerden een koelsysteem van 10 pond in een zak van 5 pond te passen.Veel dragsters en deurwagens hadden chassisontwerpen die zeer nauw aansluiten op de motor en aandrijflijn."Chassisbouwers zijn tegenwoordig genereuzer, vooral met de nieuwere dragsters met de achterste motor", zegt Meziere.“Je zult je herinneren dat we in de jaren '90 aan het racen waren en alles zo compact werd.Achterste montage, bestuurderscompartimenten en dunne framerails rond de motor bleken een effectief koelsysteem lastig te maken.Toen kwamen onze eerste ontwerpen voor externe pompen tot stand.”De eerste van de Meziere externe pompen die werd aangeboden, was een rechttoe rechtaan versie van de beproefde 100-serie motorgemonteerde pompen.Deze hebben een 1-inch NPT-inlaatpoort en dubbele -12AN-uitgangspoorten die de blokmontagevoorzieningen vervangen.Dit pompontwerp van de eerste editie van 42 gallons per minuut (gpm) heeft ook een grote broer van 55 gpm met grotere fittingen.Eén pomp past niet allemaalWanneer u voor het eerst nadenkt over een externe koelpomp, denkt u misschien door verschillende inlaat- en uitlaatopties toe te voegen, één ontwerp past bij de rekening.De realiteit is dat Meziere is doorgegaan met het ontwikkelen van nieuwe opties voor externe koelvloeistofpompen, aangezien er zich hindernissen hebben voorgedaan."Een van onze vroege pompontwerpen had als doel een zeer compacte voetafdruk te bieden", zegt Meziere.“Dit was ons ontwerp om door te breken op de markt voor compacte sportwagens.Aangezien die auto's lagere pk's en cilinderinhoud hebben, is het een geschikt ontwerp.Racers, straatprestaties en exotische autotoepassingen hebben ze ook gemakkelijk met succes gebruikt. ”We hebben nu veel vormen en configuraties van externe pompen.We zouden verschillende hindernissen op afstand leren kennen en deze aanpakken.– Don Meziere, Meziere EnterprisesDeze WP136S externe pomp is slechts 7,25 inch lang en ongeveer 3,5 inch in het vierkant.Hij weegt slechts 5,2 pond en pompt 20 gpm met -12AN-poorten."Onze pomp van de eerste generatie had twee uitgangspoorten, maar we hadden veel klanten die een enkele poort wilden", zegt Meziere.“Sommige klanten vroegen om een ​​van de poorten af ​​te dekken en deze goed genoeg te noemen.Als antwoord op die behoefte hebben we een nieuwe pomp ontwikkeld om de beste flow te creëren.”Aangeboden met verschillende inlaat- en uitlaatconfiguraties, werden deze kleinere externe pompen voor het eerst ontworpen voor de compacte sportmarkt;deze kleine pumps hebben hun weg gevonden naar straathengels en exoten.Onlangs hebben racers die meer koeling uit hun intercoolercircuits willen halen, de stroom verhoogd met behulp van deze pompen.Andere generaties van deze externe pomp worden nu aangeboden met een pomphuis dat gebruik maakt van een -12AN inlaat- en uitlaatpoort die kan worden gecombineerd met een selectie van -12AN, -10AN en -8AN fittingen, samen met een 1- of 3/4-inch slip slang.De externe pompen van Meziere worden momenteel aangeboden in een tiental verschillende algemene ontwerpen.Naast een verscheidenheid aan pompingangs- en uitgangspoortopties en prestatieniveaus, zijn er onderdeelnummers met een uniek thermostaatcircuit."Bij het opstarten van de motor zijn de bypass-circuitpompen ontworpen om een ​​goed signaal van koelvloeistof naar de thermostaat zelf te sturen", vertelt Meziere."Normaal gesproken bevinden de mechanische OEM-pomp en het bypass-circuit zich heel dicht bij de thermostaat, zodat deze onmiddellijk reageert op de opwarmende koelvloeistoftemperatuur."Er zijn externe pompen van Meziere en thermostaatbehuizingen voor knuppels die een bypass-circuit van koelvloeistof rechtstreeks naar uw thermostaat voeren.U kunt elke prestatie- of racemotor ook voorzien van een inline thermostaatbehuizing om in uw bovenste radiatorslang te installeren.Meziere vervolgt: “In een situatie met een pomp op afstand is de uitdaging om een ​​goed signaal naar de thermostaat te krijgen die nu ver van de motor verwijderd is.We doen dit met een aparte toevoer van koelvloeistof vanaf de bovenkant van de motor die dat signaal geeft.”Veel mensen hebben het idee dat thermostaten helpen om te koelen;dat is niet echt nauwkeurig.In een fabrieksvoertuig/motor versnelt het thermostaatcircuit de opwarmcyclus om de temperatuur van de motorkoelvloeistof snel te verhogen.Hierdoor werkt je kachel ook sneller, omdat de motor op temperatuur komt.Hoewel u uw kinderen misschien niet op een koude ochtend in uw raceauto opwarmt, is het snel op temperatuur brengen van een motor ook verbonden met prestatiegerichte motorslijtage."Het is belangrijk om de motor niet te koud te laten draaien, omdat dit de cilinderslijtage bevordert", zegt Meziere.“Het thermostaatcircuit wordt belangrijk als je motor de neiging heeft om te lang te koel te blijven.Hoe cool is te cool?Vraag bij twijfel uw motorbouwer.”Ongetwijfeld zijn de meest populaire ontwerpen voor externe pompen daadwerkelijk in de radiator verwerkt.Zeer toepasbaar bij doorslammers is de Meziere-pomp die direct op het onderste radiatortank-/slanggedeelte wordt gemonteerd.Deze op radiatoren gemonteerde pompen zijn een schone oplossing voor een systeem op afstand.De pompen kunnen worden geconfigureerd voor bijna elke maat fittingen.Dit doorslammer-voorbeeld bevat twee -12AN-lijnen naar het motorblok en een enkele -20AN-lijn vanaf de thermostaathals."We hebben samengewerkt met grote fabrikanten van motorsportradiatoren zoals Ron Davis, Griffin, Saldana/Power Cool Systems, C&R en meer", merkt Meziere op."Deze pompen kunnen worden besteld met de montageplaat om uw bestaande radiator aan te passen, of de plaat kan worden voorgelast in gefabriceerde eenheden."Meziere wijst erop: "Dit is de pomp- en radiatormontageconfiguratie die de meeste professioneel gebouwde auto's van Jerry Bickel, Jerry Haas en RJ Race Cars gebruiken.Deze op de radiator gemonteerde koelsystemen zijn schoon en eenvoudig;het is gemonteerd, voeg twee druktoevoerleidingen toe en je bent klaar.”Hoewel de standaard pompen op afstand en op radiatoren slechts 6 tot 8 pond wegen, legt Meziere uit dat hun ingenieurs versies hebben ontworpen voor zelfs de meest gewichtsbewuste racer."We hebben een lichtgewicht behuizing gemaakt en zijn teruggegaan naar onze kleinere motor voor twee nieuwe pompopties die een pond scheren van onze andere pompen."De externe pompen worden in-house machinaal bewerkt met zorgvuldig ontworpen waaieraderontwerpen voor ultieme pompefficiëntie zonder cavitatie, terwijl ze ook een lange en lekvrije levensduur bieden.Alle elektrische waterpompen van Meziere hebben een levensduur van 2.400 tot 3.000 uur.Nieuw Dragster-pomp- en reservoirontwerpEen nieuwkomer in de koelvloeistofproductlijn van Meziere is het Top Dragster-koelsysteem.Dit samenstel is ontworpen met de pomp, het expansiereservoir, de vulhals en de vuilwatertank gecombineerd.Het is gemaakt volgens een soortgelijk principe als de hoogwaardige elektrische reservoirpompen.Terwijl u de inlaat met een positieve waterreserve boven het waaiergebied voedt, zal alle lucht door de tank omhoog gaan en uit de radiatordop komen terwijl u deze vult.Dit ontwerp is nu opgenomen in een lichtgewicht remote dragster-assemblage met een expansievat en een schuine vulhals die mooi achter de typische dragster-stoel en firewall past.De Meziere-strategie om een ​​expansievat te gebruiken als een mogelijkheid om lucht uit een koelsysteem te verwijderen.Dit beproefde ontwerp wordt nu doorgevoerd in de externe Top Dragster-eenheid.Door parallellen te trekken met zijn originele blokgemonteerde pompen, is Meziere zijn ingenieurs blijven gebruiken om elke toepassingsbehoefte op te lossen.De allereerste pompen op afstand werden ontworpen als een versie van de op het motorblok gemonteerde pompen - het opnieuw ontworpen pomphuis past op slangfittingen in plaats van op het motorblok.“We hebben nu veel vormen en configuraties van externe pompen.We zouden verschillende obstakels op afstand leren kennen en deze aanpakken, "biedt Meziere aan."We hebben ongeveer zes verschillende families van externe pompen, de meeste met optionele slangfittingconfiguraties."Eerder merkten we op dat de mini-rempompen door veel racers in intercoolersystemen waren ingebouwd;Meziere heeft die toepassing nu overgenomen en omgezet in speciale ontwerpen voor interkoelerpompen.Met inline-, schot- of tankmontage-ontwerpen zijn de gloednieuwe intercoolerpompen uit de 700-serie bedoeld voor de circulatie van intercooler-koelvloeistof.Ze maken gebruik van borstelloze 12- en 24-volt motortechnologie, die variabele snelheidsregeling mogelijk maakt."Onze nieuwe 700-serie intercoolerpompen zijn verkrijgbaar in drie verschillende inlaat-/uitlaatconfiguraties en gebruiken een borstelloze gelijkstroommotor", zegt Meziere."Deze pompen zijn slechts 4,4 bij 5,4 x 6,4 inch groot.De pomp is afgedicht voor ethyleenglycol/waterkoelvloeistof en beschermd tegen ruwe omgevingen.De borstelloze motor met hoog toerental is uiterst betrouwbaar en in staat tot hogere stroomsnelheden en drukken.”De nieuwe interkoelerpomp kan het debiet regelen met eenvoudige aan/uit-bedieningen, hoog/laag schakelen met twee snelheden, of geconfigureerd om te communiceren met de nieuwste CAN-technologie voor volledige variabele snelheid en conditiebewaking.Prestaties en racemotorkoeling is een wetenschap op zich.Kijkend naar de verschillende vormen en maten van elektrische en mechanische pompen van Meziere, onderschrijft het de theorie dat één maat niet voor iedereen past.Een schat aan AN-fittingen vervaardigd door Meziere omvat -12, -10 en -8AN-adapters samen met 1- of 3/4-inch slipslangfittingen.Meziere merkt op dat de maat van de fitting de algehele stroomsnelheid van het systeem aanzienlijk kan beïnvloeden."Beperkingen in uw sanitair, vooral aan de inlaatzijde, kunnen de stroom in het hele systeem echt verminderen", zegt Don Meziere.Hoewel sommige verschillende pompmodellen er aan de buitenkant hetzelfde uit kunnen zien, zorgen subtiele interne veranderingen in de waaier en pompholte vaak voor dramatische en krachtige verschillen in stromingskarakteristieken.Door deze re-engineering werkt elke unit op maximale efficiëntie met minder cavitatie.Een fabrikant kan de configuratie van een pomp op afstand of een op een blok gemonteerde pomp gemakkelijk wijzigen door meerdere poorten toe te voegen, af te trekken of te begrenzen.In plaats daarvan ontwikkelt Meziere elke toepassing met unieke, toegewijde ontwerpen, zodat u de meest efficiënte pomp krijgt die mogelijk is.De veeleisende ontwerpen zijn niet alleen beperkt tot de pompen;Als u de pagina met accessoires voor koelsystemen van de website van Meziere wilt bezoeken, kunt u honderden afzonderlijke adapters, montageplaten, fittingen en behuizingen bekijken.Deze rijkdom aan componentopties creëert een geperfectioneerde "structuur" van uw algehele koelsysteem.De filosofie van een oude racer zegt: "Als op het productpakket staat dat één maat voor iedereen past, betekent dit meestal dat het niets erg goed past."Het is veilig om te zeggen dat hetzelfde geldt voor een koelsysteem.Bouw je eigen aangepaste nieuwsbrief met de inhoud die je leuk vindt uit Dragzine, rechtstreeks in je inbox, helemaal GRATIS!© 2017 Power Automedia.Alle rechten voorbehouden.We beschermen uw e-mail en sturen alleen inhoud die u aanvraagt.We sturen je wekelijks de meest interessante Dragzine artikelen, nieuws, auto features en video's.We beloven dat we uw e-mailadres voor niets anders gebruiken dan voor exclusieve updates van het Power Automedia Network.We beschermen uw e-mail en sturen alleen inhoud die u aanvraagt.Bedankt voor je abonnement.We denken dat je het misschien leuk vindt...We denken dat je het misschien leuk vindt...Bedankt voor je abonnement.