Tunnelupdates – juni 2022

2022-07-09 05:25:53 By : Ms. Natalie Huang

Drie keer per jaar geeft TBM: Tunnel Business Magazine een overzicht van de status van grote tunnelprojecten in de Verenigde Staten en Canada.Hieronder vindt u de Tunnel-update die verscheen in de uitgave van juni 2022 van de gedrukte editie.Gezamenlijke controle-installatie voor waterverontreiniging Effluentafvoertunnel Dragados VSNTP voor dit $ 630,5 miljoen project voor de Sanitation Districts van Los Angeles County werd op 8 april 2019 uitgegeven, met 1.953 werkdagen om het werk te voltooien en een geschatte voltooiingsdatum van medio 2027.Als onderdeel van de uitvoering van het Clearwater-programma zullen de Sanitation Districts een tunnel van ongeveer 11 mijl lang en 21,5 voet in uitgegraven diameter (18 voet in binnendiameter) bouwen om gedesinfecteerd, secundair behandeld afvalwater van de gezamenlijke waterverontreiniging van de Sanitation Districts te transporteren Control Plant (JWPCP) in de stad Carson, Californië, naar een bestaand oceaanafvoersysteem bij Royal Palms Beach in San Pedro in de stad Los Angeles.De uitlijning van de tunnel varieert in diepte van ongeveer 50 voet tot 450 voet onder het grondoppervlak.Het gehele tracé van de tunnel komt onder de grondwaterspiegel te liggen met drukken variërend van 1 tot 9 bar.Als onderdeel van de scope zal een ter plaatse gestorte betonnen verbinding met een diameter van 14 voet worden geconstrueerd om het behandelde effluent van een bestaande krachtleiding naar de voorgestelde JWPCP-schacht te transporteren.Andere opvallende kenmerken van het project zijn onder meer een diameter van ongeveer 60 voet en een diepe valschacht van 113 voet, een verbindingsstructuur en twee klepstructuren bij de JWPCP en een verdeelstukstructuur bij Royal Palms Beach.Tunneling zal door twee zeer verschillende bodemgesteldheden gaan.De eerste helft van de tunnel zal door zachte grond lopen met een diepte tot 110 voet.De tweede helft van de tunnel zal door hard gesteente lopen met een diepte tot 450 voet, waar de tunnel zal worden blootgesteld aan intense grondknijpende omstandigheden als gevolg van de overbelastingsdruk.De tunnelbekleding zal bestaan ​​uit geboute en afgedichte prefab betonnen segmenten.Tunneling zal door verbredingen van de Palos Verdes Fault Zone gaan, waar stalen voering met een diameter van 16 voet zal worden gebruikt in de betonnen segmenten met een diameter van 18 voet om verplaatsing door seismische gebeurtenissen op twee locaties op te vangen.Tijdens het gebruik staat de tunnel onder hydrostatische druk.In de eerste helft van de uitlijning zal de interne druk groter zijn dan de externe druk en is naspannen van de betonnen segmentvoering noodzakelijk.Om de door interne druk ontwikkelde "hoepelspanning" te compenseren, werd een naspansysteem gespecificeerd dat bestaat uit interne stalen pezen langs de omtrek van de betonnen voering.Dit ontwerp na het spannen is uniek en is slechts een paar keer in de wereld gebruikt, maar nooit eerder in Noord-Amerika.In de tweede helft van de uitlijning zal het harde gesteente rond de tunnel de interne druk compenseren en is naspannen niet nodig.De werkzaamheden op de JWPCP Shaft Site begonnen in de zomer van 2019. De bouw van het ondersteuningssysteem voor het uitgraven van de slurrymuur van de toegangsschacht werd voltooid in december 2019. Uitgraving van de schacht in droge en natte omstandigheden, gevolgd door de constructie van schacht-tremieplaten en ontwatering, werd in augustus 2020 voltooid. De open constructie van de ter plaatse gestorte betonnen verbinding A met een diameter van 14 voet van de voorgestelde verbindingsstructuur nr. 1 naar de JWPCP-schacht werd in oktober 2020 grotendeels voltooid. Jet-groutingactiviteiten voor de staarttunnel, starter tunnel en drie veilige havens werden in mei 2021 voltooid. De uitgraving van de start- en staarttunnels werd voltooid in mei 2021. De aannemer gebruikt een TBM van Herrenknecht, die eind 2020 ter plaatse is aangekomen. Fabricage van test prefab betonsegmenten in de Traylor Bros., Inc. De faciliteit in Littlerock, Californië begon in april 2021. De mijnbouw in de tunnel begon in september 2021 en zal naar verwachting medio 2024 worden voltooid.Meerdere hyperbare interventies voor de inspectie en het onderhoud van de TBM-kotterkop zijn tot nu toe met succes afgerond.Tot nu toe is ongeveer 2.100 voet tunnelbekleding geïnstalleerd.Hoofdontwerpadviseur: Parsons;Tunnelontwerpadviseur: McMillan Jacobs Associates;Tunnelbouwbeheeradviseur: Mott MacDonald;Vermelde grote onderaannemers voor Dragados - opgravingen en constructies: WA Rasic Construction Company, Inc.;Jet Grouting en ondersteuning van graafwerkzaamheden: Malcolm Drilling Company, Inc.Belangrijkste projectpersoneel: Sanitatiedistricten van Los Angeles County - Sectie bouwbeheer: Ignacio Murillo, sectiehoofd;Russell Vakharia, Resident Engineer/Constructiemanager;Afdeling rioolontwerp: Anthony Howard, afdelingshoofd;Oscar Morales, toezichthoudend ingenieur;Yoonkee Min, hoofdingenieur.Parsons – Danson Kelii, projectmanager.McMillan Jacobs Associates – John Stolz, hoofdadviseur tunnelontwerp.Mott MacDonald – Daniel McMaster, hoofdtunnelconsulent.BabEng – Allen Jensson, hoofdtunnelingenieur.Dragados - John Kennedy, vice-president van Zuid-Californië Operations;Claudio Cimiotti, projectmanager;John Truong, adjunct-projectmanager;Nicholas Karlin, projectingenieur.Regionaal Connector Transit Project Regionale Connector Constructors (Skanska-Traylor JV)Metro bereikte in april een belangrijke bouwmijlpaal voor het Regional Connector-project en voltooide officieel de bouw van alle baanwerkzaamheden, geleidingssystemen en stationsperrongebieden voor het Grand Av / Bunker Hill Station, wat de weg vrijmaakte voor het testen van treinen en systemen.De aannemer heeft een van de beste veiligheidsrecords behaald van alle Metro-bouwprojecten, met meer dan zes miljoen gewerkte uren zonder tijdverlies door letsel of incidenten.Het Regional Connector Transit Project is een ondergrondse light-railuitbreiding van 3 mijl die de A-lijn (blauw), de E-lijn (Expo) en de L-lijn (Goud) in het centrum van Los Angeles zal verbinden en drie nieuwe stations zal omvatten, waaronder het Little Tokyo/Arts District Station op 1st Street/Central Avenue, het Historic Broadway Station op 2nd Street/Broadway en het Grand Av Arts/Bunker Hill Station op 2nd Place/Hope Street.De bouw van Metro's Grand Av Arts/Bunker Hills Station was een complexe onderneming vanwege de diepte van het station, dat ongeveer 30 meter onder straatniveau ligt - het diepste treinstation in het hele spoorwegsysteem van het bureau.Er is meer dan 33.000 kubieke meter staal en beton gebruikt om het station te bouwen.Meer dan 90.000 kubieke meter grond werd afgegraven om het station te bouwen.Nu het werk aan het spoor en de geleiding is voltooid, is Metro begonnen met het testen van treinen en systemen ter voorbereiding op de inkomsten, die dit najaar wordt verwacht.Werknemers zullen zich nu concentreren op het afwerken van de stationshal en de bijbehorende niveaus, het testen van de resterende HVAC- en brand-/levensveiligheidssystemen en het voltooien van stationskunstwerken, liften en roltrapinstallaties.Westside Purple Line Extension Sectie 1 Skanska/Traylor/Shea JVHet Westside Purple Line Extension Project is een 9 mijl lang project dat uit drie secties bestaat.Sectie 1 is een 3,92 mijl lange metrolijn met drie stations die worden gebouwd onder Wilshire Boulevard in gasachtige grond en teerzand met prehistorische fossiele afzettingen.NTP voor het ontwerp-bouwcontract van $ 1.636 miljoen werd op 12 januari 2015 uitgegeven, met service verwacht in 2024. De dubbele Herrenknecht EPB TBM's hebben de tunneling in 2024 voltooid.De omvang van het werk omvat 17.900 ft tunnel met dubbele boring: Bereik 1 is 9.600 lf tussen Wilshire/La Brea Station en Wilshire/Western TBM ophaalschacht;Bereik 2 is 4.400 lf tussen de stations Wilshire/La Brea en Wilshire/Fairfax;en Bereik 3 is 3.300 lf tussen de stations Wilshire/Fairfax en Wilshire/La Cienega.Er is ook 600 lf staartspoor bij station Wilshire/La Cienega.De tunnel is 18-ft, 10-in.in diameter met 12-in.dikke prefab betonnen voering.De diepte varieert van 40 ft tot 100 ft. De uitlijning omvat drie stations en de westelijke ophaalschacht en 23 dwarsdoorgangen.Tunnelontwerper: PTG/CH2M;Constructiemanager: WEST JV (Stantec/Jacobs Engineering/AECOM);Grote onderaannemers – TBM Fabrikant: Herrenknecht;Prefab: Traylor Prefab;Ondersteuning van graafwerkzaamheden/palen: Condon Johnson;Jet Grouting: Malcolm Drilling;Geotechnische instrumentatie: Groep Delta;Ontwatering: Moretrench;Standpijp: Link Nielsen.Westside Purple Line Extension Sectie 2 Tutor Perini/O&GDit is een project van $ 1,37 miljard voor LA Metro dat 2,6 mijl aan tunnel met dubbele boring omvat.De grote constructie begon in het voorjaar van 2019 en in januari voltooiden de Herrenknecht TBM's het graven van Century City naar Wilshire/Rodeo, ongeveer halverwege.De oplevering wordt verwacht in 2025.Westside Purple Line Extension Sectie 3 Frontier-Kemper/Tutor Perini JVHet project van $ 410 miljoen voor LA Metro is een uitbreiding van 2,6 mijl van Century City naar VA Hospital in Westwood.In tegenstelling tot eerdere recente Metro-ondergrondse contracten, splitst Sectie 3 tunnel- en stationscontracten op.De tunnels worden gebouwd door EPB TBM.De oplevering wordt verwacht in 2027.Silicon Valley Clean Water Gravity Pipeline Project Barnard Bessac Joint Venture (BBJV)NTP voor de bouw van dit project van $ 206,7 miljoen voor Silicon Valley Clean Water (SVCW) werd in november 2018 uitgegeven, met een aanzienlijke voltooiing voor mei 2022, eerder dan gepland.Het project omvat 17.500 lineaire ft tunnel met twee onafhankelijke tunnelaandrijvingen en 4 schachten (2 terughaalschachten, 2 vastzetschachten).De tunneldiameter is 16,2-ft OD met dieptes variërend van 30-ft tot 60-ft tot tunnelkroon.De geologie is de Bovenlaagse Sedimentlaag en bestaat uit middelzware tot stijve klei met lagen zand en slibachtig zand.BBJV-bemanningen gebruikten EPB-tunnelmethoden en voltooiden onlangs de installatie van een tweede doorgangsvoering in de betonnen tunnel met behulp van 10-ft en 11-ft FRP-buizen.Het laatste deel van FRP-buizen werd geïnstalleerd aan de onderkant van de 52-ft.diep, 58 voet.Airport Access Shaft (AAS) met een diameter van 1,1 mijl, die de aansluiting van de 1,1-mijl stroomopwaartse pijpleidingsectie (10-ft dia) en de 2,2-mijl stroomafwaartse sectie pijpleidingsectie (11-ft dia) voltooide.De FRP-verbindingsleidingen waren omhuld met een laag gecontroleerd materiaal met een lage sterkte (CLSM), die begin mei 2022 werd voltooid en de laatste activiteit vóór de substantiële voltooiing werd afgerond.In afwachting van de vaststelling van een definitieve opleveringslijst, is het de bedoeling dat aan de substantiële voltooiing enkele weken eerder wordt voldaan dan contractueel vereist is.De overige activiteiten van het project omvatten het aanvullen van de AAS-schacht, herstel van de locatie en acceptatie en testen van het pijpleidingsysteem.Elders in het project, de Bair Island Shaft (de stroomopwaartse omvang van de pijpleiding), werd medio april de definitieve glasvezellaminering van het luchtkanaalstuk van de Bair Island FRP-inlaatstructuur voltooid.Het luchtkanaal was de laatste van vijf stukken van de 47-ft hoge Bair Island FRP-dropstructuur die ongeveer 7-ft zit.boven het maaiveld met de resterende 40-ft.ondergronds begraven in NSB-materiaal in de Bair Island Retrieval Shaft.Alle activiteiten op het terrein van Bair Island zijn afgerond.Ongeveer ¼-mi verwijderd van de AAS, is het werk in San Carlos Shaft ook afgerond.BBJV-crews hebben eind april de installatie van de FRP-inlaatstructuur veilig voltooid.De inlaatstructuur van San Carlos bestaat uit twee helften (een bovenste helft en een onderste helft), twee FRP-buisstompen die aansluiten op het bestaande rioolnetwerk en een adit-buis die uiteindelijk de inlaatstructuur verbindt met het hoofdleidingsysteem via een glasvezely knooppunt.De inlaatconstructie werd geïnstalleerd in de San Carlos-schacht die voornamelijk bestond uit een secanspaal SOE.De werkruimte van de San Carlos-schacht was erg krap met asafmetingen gelijk aan 13-ft ID (ovaalvormig) en een diepte gelijk aan 48-ft.De site van San Carlos is overgedragen aan de eigenaar en de demobilisatie is aan de gang.Andere grote partijen die bij het project zijn aangesloten: Ontwerper: Arup;Bouwmanager: Tanner Pacific;Grote leveranciers: Herrenknecht (TBM);Future Pipe Industries (FRP);Traylor Shea Prefab AJV (Prefab Beton Tunnel Liner);Grote onderaannemers: Malcolm Drilling (Slurry Wall SOE);Drill Tech Drilling & Shoring (SEM-mijnbouw, doorpersen van pijpen, secanspalen, onbemande schachtuitgravingen);Blue Iron Construction (damwand SOE);PIGCO (celbeton).Belangrijkste projectpersoneel: projectmanagers: Jack Sucilsky, Leo Weiman-Benitez, Christelle Desmons.Projectleiders: Mike Hanley, Matt Jackson, Ben Weldin.Projectingenieur: Troy Gates.Veiligheidsmanager: Adam Rohlinger.Wawona Area Regenwaterverbetering en Vicente Street Water Main Vervanging KJ Woods Inc./McMillan Jacobs Assoc.Dit project van $ 41 miljoen voor de San Francisco Public Utilities Commission (SFPUC) strekt zich uit over meerdere toezichthoudende districten, woonwijken, bedrijfscorridors en verkeerswegen.De bestaande tunnel begint bij 20th Avenue en Vicente Street en strekt zich ongeveer 1.900 ft uit naar het oosten tot de recentelijk gebouwde ontvangende schacht op 14th Avenue en Vicente Street.De primaire doelstellingen van het project zijn het beheer van regenwater en het verminderen van het risico op overstromingen op en rond de 15th Avenue en het Wawona Street-gebied, een locatie die gevoelig is geweest voor overstromingen in verband met matige en zware stormen.Bovendien zal het project de hoofduitlijning van het watertransport vanaf het 19th Avenue Combined City Project voortzetten en verouderde waterdistributieleidingen vervangen op verschillende locaties langs Vicente Street.Wanneer dit project is voltooid, zal dit het risico op overstromingen op 15th en Wawona verminderen door een deel van de regenwaterstroom om te leiden naar een nieuwe grote rioolbuis die onder Vicente Street moet worden geïnstalleerd, en de mogelijkheid vergroten om straatafvoer op te vangen en om te leiden met nieuwe regenwaterinlaten rond 15th Avenue en Wawona Street kruising.Voor dit project zal de caissonlanceerschacht van 20 voet diep en 28 voet diameter voornamelijk in duinzand worden gebouwd.Het nieuwe riool, dat cirkelvormig is, zal voornamelijk worden aangelegd in de formaties van Colma en Franciscan Complex.Een Herrenknecht micotunennling boormachine is de primaire bouwmethode voor alle ondergrondse sleufloze constructies.Het project is voor ongeveer 33% voltooid.De bouw van de lanceerschacht op 20th Avenue en Vicente, en de ontvangstschacht op 14th Avenue en Vicente is voltooid.De tunnelboormachine is onder 19th Avenue doorgereden en is ongeveer 800 voet onder de grond naar het oosten gevorderd, waarbij de bemanning meer dan 65 rioolbuizen in de nieuw gebouwde tunnel heeft geïnstalleerd.Ze worden nu geconfronteerd met een gemengde bodemlaag, die de voortgang onder de grond zal vertragen, maar naar verwachting slechts twee blokken zal verlengen.De tunnelactiviteiten zullen naar verwachting in augustus 2022 worden voltooid, met de definitieve voltooiing van de volledige reeks projectupgrades begin 2024.Tunnelontwerpadviseur is McMillan Jacobs Associates, SFPUC Construction Management Bureau is de constructiemanager en de hoofdaannemer voor het werk is KJ Woods Construction.Er vindt grote coördinatie plaats met het San Francisco Municipal Transportation Agency, het ministerie van Openbare Werken en Pacific Gas & Electric.Personeel: SFPUC – Projectmanagers: Saed Toloui, Suzanne Huang;Projectingenieurs: Kevin Hoe, Calvin Huey;Inwonende ingenieurs: JT Ersnt, John Prete;Publieksbereik: Chris Colwick, Vincent Mazzaferro;KJ Woods Construction – Projectmanager: Cathal O'Riordan;Bergtunnelverbeteringen Project Michels TunnelingHet project van $ 139 miljoen voor de San Francisco Public Utilities Commission (SFPUC) bevindt zich in de centrale Sierra Mountain Range nabij de stad Groveland in Tuolumne County.De bestaande tunnel begint bij het Early Intake Reservoir aan de Tuolumne-rivier en strekt zich ongeveer 30 kilometer ten westen uit tot aan het Priest Reservoir, in de buurt van de stad Groveland.De omvang van de werkzaamheden omvat: bestaande reparatie- en aanpassingswerkzaamheden aan het interieur van de tunnel binnen de tunnellengte van 19 mijl, waaronder;reparaties van betonnen voeringen, contactvoegen, drukvoegen, ongeveer 5.000 lf nieuwe betonverharding, sloop van bestaande schotten en installatie van nieuwe schotten, schotverbeteringen en verwijdering van puin.Bouw van nieuwe tunnelverbeteringen, waaronder een nieuwe Flow Control Facility (FCF) die bestaat uit een nieuwe schacht met een diameter van 55 voet en een diepte van 150 voet, bypasstunnels en verbindingen met de bestaande tunnel;de aanleg van een nieuw portaal, een lengte van 300 ft, aansluiting van de aansluiting op de bestaande tunnel, aanleg van een nieuwe toegangsschacht met een nieuwe verbindingsopening, nieuwe sifonverlenging van ongeveer 300 ft met een schuine schacht die aansluit op de bestaande tunnel en installatie van ongeveer 1.500 ft stalen buisbekleding.Andere werkzaamheden omvatten de bouw van permanente stortplaatsen voor specie, installatie van een waterfiltratiesysteem tijdens de sluiting van de tunnel en een waterzuiveringsinstallatie voor de afvoer van bouwwater, stabilisatie van wegen/hellingen voor de toegangswegen, verschillende soorten keermuren, een op micropalen gedragen beton dek, naleving van milieuvergunningen en andere verbeteringen en restauratie van de site.De FCF-schacht van 150 voet diep en 55 voet met interne diameter zal voornamelijk in een leisteenformatie worden gebouwd.De FCF-bypasstunnels, die een hoefijzervorm hebben met verschillende afmetingen, zullen ook in leisteen worden gebouwd.De 1.000 meter lange hoefijzervorm zal worden gebouwd in zowel dioriet als leisteen.De toegangsschacht met een inwendige diameter van 30 m en de sifonverlengingen van de bypass-tunnel zullen in dioriet worden gebouwd.De verwachting is dat boren en stralen de constructiemethode zal zijn voor alle ondergrondse constructies.De doelstellingen van de verbeteringen aan de bergtunnel zijn om de tunnel te renoveren en verbeteringen aan te brengen om de levensduur van dit actief met de komende 100 jaar te verlengen.Dit project vereist vijf tunnelonderbrekingen in het winterseizoen van elk 60 tot 100 dagen om de reparaties in de tunnel en andere werkzaamheden in de tunnel te voltooien en de verbindingsverbindingen tussen de bestaande tunnel en de nieuwe verbeteringen aan te leggen.De definitieve oplevering wordt verwacht tegen december 2026.Lead Design Consultant is McMillen Jacobs Associates, SFPUC Construction Management Bureau is de constructiemanager, constructiebeheer en constructie-inspectie geleverd door AECOM;Grote coördinatie met Hetch Hetchy Water and Power, Ted Allen;Belangrijke onderaannemers van Michels zijn onder meer Apex Rockfall Mitigation, Kroner Environmental, Schrader Mechanical, Cody Builders Supply, Renesco Inc. en Mach8BioPersoneel: SFPUC – Regionale projectmanager: Randy Anderson;Projectingenieur: Joseph Buitrago;Regionale bouwmanager: Jerry Malone;Resident ingenieur: Fredrick "Paco" Larsen;Publieksbereik: Betsy Lauppe Rhodos;McMillen Jacobs and Associates – Projectmanager: Jennifer Sketchley, medewerker;Ontwerp Projectmanager: Renee Fippin, Opdrachtgever: Tunnel Ingenieur: Glenn Boyce, Opdrachtgever;AECOM – Contractmanager: Steven Tidwell, vice-president;Hoofdinspecteurs: Thomas (Bud) Degrio, Kevin Bolle, Mark Leonard, James Brown en Jon Wolfe;Veiligheidsmanager: Rick Cavil;Michels Tunneling – Projectmanager: Ed Whitman;Projectingenieur: David McCallum;Projectleider, Ron Klinghagen.PAR 1232 Second Creek Interceptor Bradshaw Construction CorporationBradshaw Construction Corporation voert momenteel werkzaamheden uit aan het PAR 1232 Second Creek Interceptor-project in Denver, CO. De afvalwaterinterceptor zal een aantal greppelloze oversteekplaatsen omvatten;waarvan Bradshaw Construction Corporation acht sleufloze kruisingen zal installeren, in totaal meer dan 4.100 LF, door de microtunneling-methode.Tunnelovergangen zullen variëren van 48” stalen behuizing tot 73,5” stalen behuizing, met aandrijflengtes tot 1.500 LF op de langste oversteek.FRP van 30” tot 60” zal worden geïnstalleerd en opgevuld zodra de tunnelbewerkingen zijn voltooid.De tunnels worden geïnstalleerd uit met staal beklede schachten, geïnstalleerd door Lawrence Construction Company.De uitdagende geologie van het project zal bestaan ​​uit meerdere gemengde gezichtscondities met kleisteen bedekt met grof en fijn alluvium, onder de grondwaterspiegel.Tunnels gaan onder wegen, snelwegen, UPRR- en BNSF-sporen door.Tot op heden heeft Bradshaw Construction Corporation met succes zowel stalen behuizing als FRP-draagbuis geïnstalleerd op drie van de acht aandrijvingen, en werkt nu aan het voltooien van de 1500 LF-overgang.De projectleden zijn onder meer het Metro Wastewater Reclamation District (eigenaar), HDR Engineering, Inc. (ingenieur), Garney Construction (CMAR) en Bradshaw Construction Corporation, die als onderaannemer voor tunnelbouw werkt.Projectinformatie: Jordan Bradshaw – Projectmanager;Jordan.bradshaw@bradshawcc.com.South Hartford transport- en opslagtunnel Kenny/Obayashi IV, JVKenny/Obayashi ontving op 1 augustus 2016 NTP voor dit project van $ 279,4 miljoen voor het Hartford Metropolitan District (MDC).De tunnelgeologie omvat rode siltsteen met basalt dat tijdens TBM-opgravingen is aangetroffen in breukzones.Na TBM-extractie wordt op de Ophaalschachtlocatie een Geurbestrijdingsgebouw gebouwd.Recente bouwactiviteiten: Drill-and-Shoot van de Retrieval Shaft (RS) en voltooiing van oppervlaktestructuren (RS), Pump Station Shaft CIP-liner en installatie van de zuigkop, en TBM-productiemijnbouw.MDC maakte op 6 januari bekend dat de TBM de aankomstschacht heeft bereikt.Eigenaar: MDC;Ontwerpingenieur(s): AECOM, Black & Veatch;Bouwmanager: Jacobs Project Management Company.Onderaannemers – Case Foundation Company, RED Technologies en Gelly Trucking, Freeman Companies, Zuvic, Carr & Associates.Noordoostelijke grenstunnel (NEBT) Salini Impregilo Healy JV (SIH JV)Het Design & Build-project van $ 579,9 miljoen voor DC Water omvat het ontwerp en de bouw van Divisie J van het DC Clean Rivers Project, de North East Boundary Tunnel (NEBT).Het project omvat de bouw van een tunnel van 26.700 ft met een binnendiameter van 23 ft van 60 tot 140 ft onder het maaiveld.De tunnel wordt uitgegraven met een Herrenknecht EPB TBM (Earth Pressure Balance Tunnel Boring Machine).Het eerste deel van de NEBT wordt uitgegraven in een kleigrond en het tweede deel van de tunnel ligt in een zandlaag.Voor het grootste deel van de tunneluitlijning werden menggezichtscondities verwacht.Het project omvat ook de constructie van 7 schachten, variërend van 20 voet tot 55 ft diameter, en ondersteund door ongewapende slurry muren of secanspalen en bekleed met Cast in Place beton.Er zijn ook 6 opgravingen die moeten worden uitgegraven met behulp van de Sequential Excavation Method (SEM) in grond die eerder is verbeterd door middel van jetgrouting of grondbevriezingstechnieken.Ten slotte zal een omleidingsriool van 700 ft met een interne afgewerkte diameter van 10 ft worden geconstrueerd met behulp van een EPB TBM in kleigrond die zal worden bekleed met HOBAS-buizen die zijn geïnstalleerd met behulp van de pijpdoorvijzeling-tunnelmethode.Vanaf december 2021 was 80% van de werken voltooid.De tunneluitgraving werd voltooid in april 2021, de demontage van de TBM in juni 2021. De opruimingswerkzaamheden aan de tunnel zijn voltooid en de laatste reparatiewerkzaamheden aan het tunnelsegment zijn aan de gang.Het uitgraven van alle zeven valschachten is al voltooid, evenals de definitieve betonnen Cast In Place (CIP) voering.De constructie van de kunstwerken in de schacht is aan de gang in bijna de helft van de project valschachten.66% van de Adit-constructiewerkzaamheden zijn voltooid, terwijl de meeste definitieve verbindingen tussen adits en de NEBT-tunnel nog moeten worden uitgevoerd.Het grondbevriezingssysteem dat is geïmplementeerd voor de opgraving van één adit van het project is momenteel aan de gang en de opgravingsactiviteiten zullen beginnen zodra de temperaturen de ontwerpwaarden bereiken.Met betrekking tot de omleidingsvoorzieningen die aan de oppervlakte moeten worden gebouwd (Near Surface Structures), zijn de ondersteuning van het uitgravingssysteem en de grondverbetering volledig voltooid terwijl de uitgraving en de constructie van de permanente constructies op de meeste bouwplaatsen aan de gang zijn.De TBM met een diameter van 10 voet arriveerde in juni 2021 op de locatie en begon in augustus 2021 met het uitgraven van het 700 voet omleidingsriool. De aandrijving was eind oktober 2021 voltooid en er waren in totaal achtendertig (38) HOBAS-leidingen 20 ' zijn al lang gebruikt om deze tunnel te bouwen.De definitieve oplevering wordt verwacht tegen 30 maart 2023.Ontwerper: Brierley Associates;Grote onderaannemers: Treviicos, Corman Kokosing, Keller-Noord-Amerika, EnTech Engineering;TBM Fabrikant: Herrenknecht.Personeel: Eigenaar – DC Water Clean Rivers Project: Carlton Ray (vice-president), Jeff Peterson (bouwmanager);Ontwerper – Brierley Associates: Jeremiah Jezersky (ontwerpmanager);Aannemer – Salini Impregilo Healy Joint Venture (SIH JV): Daniele Nebbia (Vice President Tunneling Operations);Fabio Ciciotti (projectdirecteur);Andrea Sesenna (projectmanager);Flaviano Solesin (manager tunnelbouw);Gianluca Pianezze (manager bouwlocaties);Pietro Banov (Design-Build Coördinator).McCook Reservoir, Des Plaines Inflow Tunnel Walsh Construction Company II, LLCDit project van $ 107,7 miljoen voor het Metropolitan Water Reclamation District of Greater Chicago (MWRDGC) omvat ongeveer 5.850 lf tunnel, 20-ft met beton beklede afgewerkte diameter, een geschatte tunneldiepte van 280 ft, een constructieschacht met een diameter van 12-ft en een 45- ft diameter poortschacht.De tunnel werd door het hele gesteente uitgegraven met behulp van een drill & blast-methode.NTP was 9 juli 2016, met een geschatte datum van voltooiing in de zomer van 2022.Het project is voor ongeveer 94% voltooid.Belangrijke mijlpalen die zijn voltooid, zijn onder meer het uitgraven van de constructie en de poortschacht, het uitgraven en bekleden van de tunnel met een diameter van 20 ft en de aansluiting op fase 1 van het McCook-reservoir met daaropvolgende tunnelplug toen het reservoir in 2017 onder stroom kwam te staan. x 21 ft stalen poorten en hydraulische cilinders om het water in de tunnel te regelen wanneer het onder stroom komt te staan, zijn op de locatie afgeleverd en zijn momenteel geïnstalleerd.De poorten zijn nu operationeel en de aannemer heeft de verbinding gemaakt met de bestaande live 33-ft-tunnel aan de noordkant en met het reservoir aan de stroomafwaartse kant.De tunnel is momenteel live en volledig operationeel.Diverse mechanische, elektrische en andere punten op de opleveringslijst blijven open voordat de definitieve voltooiing is goedgekeurd.Tunnel & Gate Ontwerper: Black and Veatch Corporation, Walsh Constructiemanager: Mark Fournier, MWRDGC Projectmanager: Kevin Fitzpatrick, Mijnbouwbedrijf verantwoordelijk voor de opgraving van fase 1 van het McCook Reservoir was Vulcan Materials (Vulcan & Walsh moesten hun werk coördineren toen de voorgestelde tunnel sloot aan op het reservoir).Belangrijke onderaannemers waren Linita Design & Manufacturing Group, Pagoda & Electric Construction Inc., Truck King Hauling, Terrell Materials Corporation, Atlantic Painting Company en Steppo Supply & Construction Inc.Personeel: MWRDGC: Kevin Fitzpatrick (Design Project Manager), Patrick Jensen (Design Engineer), Carmen Scalise (Construction Project Manager), Tim Nolan (Resident Engineer).Black and Veatch: Faruk Oksuz (projectdirecteur), Cary Hirner (projectmanager) en Mark White (engineeringmanager).Walsh: Mark Fournier (projectmanager), Erik Schneider (technisch ingenieur).Three Rivers Protection and Overflow Reduction Tunnel Project (3RPORT) Salini Impregilo Lane JVHet Design-Bid-Build-project van $ 188 miljoen voor Fort Wayne City Utilities bestaat uit ongeveer 24.500 LF tunnel, 200 tot 240 ft diep, uitgegraven door een Herrenknecht-slurry TBM, segmentaal bekleed met een 16 ft afgewerkte binnendiameter.Er zijn drie schachten met een grote diameter, variërend van 29 tot 69 ft diameter, ondersteund door de deklaag met een slurrywand, met boor-en-blast uitgraving door rots.Er zijn 13 val- en ontluchtingsschachten met een kleine diameter, variërend van 2 tot 8 ft, uitgegraven door blindboring en bekleed met nodulair gietijzer en centrifugaal gegoten glasvezelversterkte polymeermortelpijp.Ongeveer 720 LF aan adits zal worden aangedreven met behulp van de boor-en-straalmethode om de TBM-tunnel te verbinden met de val- en ontluchtingsschachten.De TBM-tunnel en -adits zullen voornamelijk worden uitgegraven door kalksteen van de Wabash-formatie met een verwachte hoge grondwaterinstroom in het bereik van 5.000 gpm tot 10.000 gpm bij een druk van 6,5 bar.TBM opgraving is voltooid.De definitieve oplevering wordt verwacht in mei 2023.Tunnelontwerper: Zwart & Veatch;Bouwmanager: Jacobs;Grote onderaannemers: CSI Tunnel Systems, Keller – Noord-Amerika, Hardman Construction, Bunn Inc., FA Wilhelm Construction, Service Electric;TBM Fabrikant: Herrenknecht.Personeel: Eigenaar / Stad Fort Wayne: Mike Kiester (Manager, City Utilities Engineering);Tunnelontwerper / Black & Veatch: Leo Gentile (senior projectmanager), Matthew Pierce (projectmanager);Bouwmanager / Jacobs: Todd Webster (manager bouwcontracten);Aannemer / Salini Impregilo Lane JV: Daniele Nebbia (Vice President Tunneling Operations), Lance Waddell (Projectmanager).White River Tunnel, Lower Pogues Run Tunnel Shea-Kiewit JVDe White River Tunnel is een boortunnel van 30.600 voet, 20 voet en 2 inch met een afgewerkte betonnen bekleding van 18 voet (ongeveer 250 voet diep).Er zijn twee splitsingen in de uiteindelijke uitlijning en zeven CSO-verbindingsstructuren / ontluchtingskamers en adits.De Lower Pogues Run Tunnel is een boortunnel van 10,200 ft, 20 ft, 2 inch met een afgewerkte betonnen bekleding van 18 ft, die zich splitst van de uitlijning van de White River Tunnel, en omvat twee CSO-verbindingsstructuren / ontluchtingskamers en adits.Het werk is voor het DigIndy-project van Citizens Energy Group, een CSO-reductieprogramma met zes diepe rotstunnels van in totaal meer dan 45 mijl.De laatste voorbereidingen worden getroffen om beide tunnels in gebruik te nemen.Het testen van mechanische apparatuur en instrumentatie op elk van de locaties van de valschachten is voltooid, evenals het definitieve voegen van de val- en ontluchtingsschachten.Binnen de hoofdleidingtunnels wordt contact gelegd met grouting.Bovendien voltooide de aannemer de installatie van een glasvezelnetwerk in de tunnel dat elk van de valschachtlocaties verbindt met beide geavanceerde afvalwaterzuiveringsinstallaties van Citizens.Het fabriekspersoneel kan de omstandigheden in het tunnelsysteem op afstand bewaken en mechanische poorten bedienen op elk van de drop-shaft-locaties om het vullen van de tunnel te regelen.Belangrijkste projectpersoneel - Bouw PM: Christian Heinz, PE;Assistent projectmanager/projectingenieur: Percy Townsend;Veiligheidsmanager: Kyle Shickles;Veldingenieurs: Eric Haacke, Zack Heinrich, Kendall Gadd, Chris Monahan, Max Engen.Inspectie PM: Sam Cain, PE (AECOM).Eigenaar: Citizens Energy Group – Manager, DigIndy Capital Programma: Mike Miller, PE;Supervisor tunnelbouw: John Morgan.Fall Creek Tunnel Shea-Kiewit JVDe Fall Creek Tunnel is een boortunnel van 20,244-ft, 20-ft, 2-in diameter met een 18-ft afgewerkte betonnen bekleding (ongeveer 250 ft diep).Er zijn tien CSO-aansluitconstructies/ontluchtingskamers en adits.Je moet ingelogd zijn om een ​​reactie te plaatsen.Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen.Lees hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.