Dit zijn de 5 slechtste motoren die GM ooit heeft gemaakt (5 Chrysler-motoren die even slecht waren)

2022-07-15 21:31:56 By : Ms. Angela Li

Krijg Hotcars Premium.Start vandaag nog uw gratis proefperiodeGeneral Motors en Chrysler hebben in de loop der jaren een aantal teleurstellende motoren ontwikkeld.De motor is gemakkelijk het belangrijkste onderdeel van de auto;het is als het hart van de auto dat alle kracht levert die nodig is om hem te laten functioneren.Zonder motor zou een auto niet meer zijn dan een groot blik goed gebeeldhouwd metaal.Houd er ook rekening mee dat er verschillende motortypes zijn voor verschillende soorten auto's.Om deze reden zullen sommige motoren worden bewezen als goed, betrouwbaar en geliefd bij de massa, terwijl andere catastrofale mislukkingen zullen zijn.General Motors en Chrysler maken deel uit van de drie grote autofabrikanten in de VS.Decennialang hebben ze een aantal indrukwekkende voertuigen geproduceerd.Toch kregen ze af en toe een verkeersdrempel in de ontwikkeling van motoren en brachten ze een product uit dat bij veel autoliefhebbers geen bewondering wekte.Dus wat zijn enkele van de slechtste motoren die door GM en Chrysler moeten worden ontwikkeld?Verplaatsing op aanvraag of V8-6-4 is een functie die u vindt op geselecteerde Cadillacs van vandaag.Dit is een cilinderdeactiveringsmogelijkheid waarbij de auto kan schakelen tussen acht, zes of vier cilinders door twee cilinders tegelijk te elimineren of te activeren, afhankelijk van de vermogensbehoefte.Maar het is geen nieuw idee sinds GM er in 1981, zijn tijd ver vooruit, op had gerekend, alleen met een rampzalige afloop.Hoewel het een goed idee was, werd de technologie niet uitgebreid getest en verfijnd genoeg om haar doelen te bereiken.Het belangrijkste en wijdverbreide probleem met de motor waren de storingsgevoelige solenoïdes die waren belast met het regelen van de aangepaste hydraulische lifters, wat resulteerde in aarzeling van het gaspedaal en enorme hoeveelheden vertraging.GERELATEERD: Bentley onthult nieuwe Flying Spur V8 met cilinderdeactiveringstechnologieVolgens de marketinginspanningen van Chrysler zou je verwachten dat de Mopar 2.2 een marktmoordenaar zou zijn.Maar het kostte de motor weinig tijd om een ​​reputatie op te bouwen als een hengelklopper, aangezien alle voertuigen die door de motor werden aangedreven, last hadden van frequente afslaan en willekeurige, onverklaarbare krachtuitbarstingen.De inline viercilinder had hogere onderhoudseisen toen Amerikanen gewend waren aan onderhoudsarme motoren.Het vereiste vaak het vervangen van cilinderkoppakkingen, met een uiteindelijk barsten van de cilinderkoppen.Het upgraden van de binnenkant met gesmede onderdelen transformeerde de motor echter in een populaire tuner.Het besluit van GM om een ​​benzinemotor om te bouwen tot een dieselmotor om kosten te besparen, resulteerde in een van de duurste fouten in de geschiedenis van het bedrijf.Ze hadden gewoon de beproefde turbodiesel kunnen gebruiken, of er gewoon een vanaf de grond opgebouwd kunnen hebben.In plaats daarvan leverden ze aan klanten een ondermaatse en zeer problematische motor.Problemen waren onder meer hydro-lock door lekkende koppakkingen, het ontbreken van een waterafscheider in het brandstofsysteem en een slordige brandstofpomp.Zelfs met een kogelvrije, versterkte motor waren de kopbouten in de meeste auto's zwak en kromden ze onder druk.Al deze problemen resulteerden in een dure class-action rechtszaak tegen GM.Jeep introduceerde de Liberty in 2002 als een SUV voor vijf passagiers.Het heeft verschillende upgrades en herontwerpen ondergaan voordat het in 2012 werd stopgezet, voornamelijk omdat het niet kon voldoen aan de strengere emissievoorschriften van 2007 voor dieselmotoren.Maar een van de opvallende zwakheden van de Liberty zat in de motor.De 3.7 V6-dieselmotor produceerde een lage 210 pk en was gekoppeld aan een verschrikkelijke automatische transmissie met 4 versnellingen.Het zou ook blijven toeren zonder tempo te maken en was zwaar op brandstof, met een laag benzineverbruik van ongeveer 14 mpg in de stad.GERELATEERD: Dit zijn de beste en slechtste Plymouth-sportwagens door de jaren heenHoud er rekening mee dat de nieuwe 2,2-liter Ecotec-motor in orde is, voordat u ons uitdaagt om uw motor te targeten;onze zorg gaat uit naar de motoren van vóór 2006.De motor die een breed scala aan auto's aandreef, van een Cavalier tot de S-10 pick-up, was berucht omdat hij te weinig vermogen had en zeer onbetrouwbaar was - het bezitten van een auto met één betekende vaak dat je moest betalen voor nieuwe koppakkingen en onderdelen van de distributieketting.Als slechte prestaties en gebrek aan duurzaamheid niet genoeg pijn waren, kwamen er meer problemen in de vorm van het falen van de distributieketting, lekkende pakkingen van het inlaatspruitstuk, olie- en pakkinglekken en corrosieve stalen vriespluggen na slechts 50.000 mijl.Chrysler bracht in 2013 de Tigershark 2.4 uit om het gebrek aan prestatie- en vermogensklachten van consumenten over de World Gas Engine op te lossen, terwijl de emissies ook in overeenstemming waren met de regelgeving.Het is veilig om te zeggen dat het plan is mislukt, dankzij een class action-rechtszaak tegen de motor- en emissieproblemen waarmee bijna 1 miljoen voertuigen met de motor werden geconfronteerd.Terwijl de motor gebruik maakte van een geavanceerde elektrohydraulische technologie om het verbrandingsproces te regelen, had hij meer smeermiddelen nodig voor de interne onderdelen.Onvoldoende smering leidde tot snelle slijtage van de zuigers, zuigerveren en cilinderwanden en de betrokken voertuigen gaven nooit aan wanneer het oliepeil laag was.De 4,4-liter V8 Small Block Chevy die tussen 1979 en 1982 werd geproduceerd, heeft een enorme roep om de slechtste motor ooit gebouwd door GM, en er zijn veel redenen waarom.Ten eerste had hij een ernstig ondermaats vermogen, met een vermogen van minder dan 100 pk tot 120 pk, dit met een 267cu inch V8-motor.De motor had ook last van lage kwaliteit en duurzaamheid.Sommigen hebben gemeld dat ze meerdere motorveranderingen hebben uitgevoerd met een lage kilometerstand.De betrouwbaarheid was laag en de motor had moeite om reizen van meer dan 100 mijl lang te maken zonder hulp van een dieplader.Reserveonderdelen waren een grote bron van hoofdpijn, aangezien de motor geen onderdelen deelde met andere Chevy-motoren.Ook had het een laag brandstofverbruik, met een lager mpg dan de krachtigere 350 V8.GERELATEERD: 10 automerken GM op de een of andere manier geruïneerdDe Jeep Commander was een SUV met 3 rijen, een grotere en stevigere neef van de Grand Cherokee.Het voertuig werd niet goed ontvangen dankzij de lijst met kwaliteitsproblemen en de enorme uiterlijke proporties.Van waardeloze interieurs, slechte bouwkwaliteit en de ontoereikende 4,7-liter 'PowerTech-motor'.Sommigen zullen beweren dat de 5,7-liter Hemi V8-optie een goede motor was, maar de 4,7 PowerTech V8 was niet echt een upgrade van de 3,7-liter V6.Het leverde gewoon niet genoeg vermogen om van de enorme Commander een leuke rit te maken.Je had ook te maken met het lage brandstofverbruik van de motor.De Iron Duke is een andere sterke kanshebber voor GM's slechtste motor ooit.Toen GM in 1977 de 2,5-liter motor in hun auto's begon te gebruiken, was het een prima en capabele motor, aangezien alle anderen motoren met een laag vermogen gebruikten.In 1990 gebruikte GM de Iron Duke nog steeds in enkele van zijn meer populaire auto's, zoals de Pontiac Grand Am en Chevy Lumina.Dit had nooit mogen gebeuren, aangezien het al veel te wensen overliet toen de opnieuw ontworpen versie van 90 pk werd gebruikt op de teleurstellende Camaro Iron Duke uit 1982, waardoor de populaire Amerikaanse auto effectief de spierballen ontnam.GM zal beweren dat ze de motor alleen hebben ontworpen om te voldoen aan de emissievoorschriften met een laag brandstofverbruik en duurzaamheid, en niet als een prestatiemonster.Maar men kan stellen dat ze veel te lang op veilig hebben gespeeld, zoals blijkt uit een gebrek aan goede indrukken tijdens de 14-jarige looptijd.GERELATEERD: Zie GM's volgende generatie Lunar Rover Verken de maan in digitaal geanimeerde clipDe 2,7-liter LH-motor van Chrysler wordt geplaagd door een reeks ontwerp- en mechanische defecten die hem zeer kwetsbaar maken voor olieslib en vervuiling, wat hem zijn nutteloze reputatie opleverde.De motor wordt heet door slechte ventilatie, waardoor het carter oververhit raakt, en bij een lage oliecapaciteit kan hij de warmte niet goed afvoeren.De motor maakt ook gebruik van een door de distributieketting aangedreven waterpomp die gevoelig is voor lekkage van koelvloeistof, die in het carter terechtkomt, waardoor een goede smering wordt voorkomen.Zelfs als het het beste wordt onderhouden, zal de motor uiteindelijk verstoppen en een dure en onaangename revisie vereisen.Bryan is een contentmarketeer die werkt als stafschrijver voor HotCars.com, waar hij verschillende onderwerpen behandelt, van de eerste Motorwagen tot de nieuwste elektrische voertuigen.Overdag een schrijver en 's nachts een programmeur.Als hij niet over auto's schrijft, betrap hem dan op het sleutelen aan zijn oude motorfiets.