Cavitatie: moordenaar van waterpompen

2022-05-21 01:30:15 By : Mr. minrong xu

Het belang van correct aandraaien van bougiesPRT & PRT HEAVY DUTY Tentoonstellen op de jaarlijkse ledenexpo van "The Group"Bay-Master en Wisetack gaan winkels financierenDood je wisserbladen niet (video)Dorman kondigt nieuwe producten aan voor mei 2022Het belang van correct aandraaien van bougiesPRT & PRT HEAVY DUTY Tentoonstellen op de jaarlijkse ledenexpo van "The Group"Bay-Master en Wisetack gaan winkels financierenDood je wisserbladen niet (video)Dorman kondigt nieuwe producten aan voor mei 2022Gesponsord door NGK BougiesGeweldige medewerkers aannemen en behoudenDit webinar maakt deel uit van "AAPEX Repair Shop HQ Webinar Series: An 8-Part Webinar Series."Gesponsord door AAPEX.In een krappe arbeidsmarkt kan het moeilijk zijn om de volgende geweldige werknemer te vinden - maar wat doe je om de supersterren die je al hebt te behouden?We onderzoeken de uitdagingen van het behouden van een personeelsbestand dat alle uitdagingen aan kan die uw klanten door uw deuren brengen.Sprekers Andrew Markel, Director of Content, ShopOwnerUnderhood Service richt zich op reparatiewerkplaatsen die 50 procent of meer van hun inkomsten halen uit de service en reparatie van systemen onder de motorkap.De groeiende hoeveelheid kennis en kapitaal die nodig is om gelijke tred te houden met de technologische vooruitgang, heeft ertoe geleid dat deze winkeleigenaren zich concentreren op systemen voor onder de motorkap, terwijl ze ook preventieve onderhoudsdiensten aanbieden voor de meeste grote voertuigsystemen.Door u te abonneren, ontvangt u het digitale editiemagazine ShopOwner (12 keer per jaar) met artikelen van Underhood Service en de eNewsletter van Underhood Service (tweemaal per week).Toegang tot digitale edities, wedstrijden, nieuws en meer staan ​​vandaag voor u klaar!Underhood Service richt zich op reparatiewerkplaatsen die 50 procent of meer van hun inkomsten halen uit de service en reparatie van systemen onder de motorkap.De groeiende hoeveelheid kennis en kapitaal die nodig is om gelijke tred te houden met de technologische vooruitgang, heeft ertoe geleid dat deze winkeleigenaren zich concentreren op systemen voor onder de motorkap, terwijl ze ook preventieve onderhoudsdiensten aanbieden voor de meeste grote voertuigsystemen.Door u te abonneren, ontvangt u het digitale editiemagazine ShopOwner (12 keer per jaar) met artikelen van Underhood Service en de eNewsletter van Underhood Service (tweemaal per week).Toegang tot digitale edities, wedstrijden, nieuws en meer staan ​​vandaag voor u klaar!Hoge temperaturen onder de motorkap, hogere vermogenseisen en trillingen kunnen dynamo's of starters beschadigen.Gesponsord door ACDelco.Neem geen genoegen met "bijna" - het maakt uit waar de motor wordt geproduceerd of gereviseerd.Gesponsord door ACDelco.Remblokken zijn doorontwikkeld voor het beste resultaat.Deze video is gesponsord door ZF Aftermarket.Klik hier om eerdere uitgaven te bekijken.Ontvang het laatste nieuws, inzichten en meer rechtstreeks in je inbox.De toestand van het koelmiddel heeft een directe relatie met cavitatie in pompen.De kleine "bellen" van cavitatie van de waterpomp kunnen de pomp doden.Hoewel je ze nooit echt zult zien, kun je de schade die cavitatie veroorzaakt, zien die eruitziet als metaal dat wordt opgegeten door termieten.Dat komt omdat dit niet echt bubbels zijn.Zie je, als het gaat om de cavitatie in pompen, zijn het holtes.In deze kleine holtes bevindt zich een oververhitte damp die metaal kan aantasten en plastic kan barsten.Cavitatie in pompen is meestal niet de schuld van de waterpomp zelf;het is alleen het slachtoffer van andere problemen met de koelvloeistof en andere componenten.De holtes van cavitatie van de waterpomp worden gegenereerd door de beweging van de waaier van de pomp tegen het koelmiddel.Er zijn twee soorten drukken die bepalen of cavitatie in pompen zal optreden.De eerste is de dampdruk die gerelateerd is aan de systeemdruk.De tweede is de druk en zuigkracht die door de pomp worden gegenereerd.Als je de radiateurdop van een heet systeem verwijdert, komt de koelvloeistof plotseling boven zijn dampdruk en ontstaat er stoom.Hetzelfde kan gebeuren in de waterpomp.Terwijl de waaier draait, wordt het koelmiddel in de ene richting geduwd en door de bladen in de andere richting getrokken.Als de onderdruk groot genoeg is, ontstaan ​​er holtes.In de holtes bevindt zich oververhitte stoom die schade aan de waaier en de behuizing kan veroorzaken.De toestand van het koelmiddel heeft een directe relatie met cavitatie in pompen.Het soortelijk gewicht van de koelvloeistof hangt af van de verdunning van de koelvloeistof met water.Als het soortelijk gewicht te hoog is, zal dit de werking van de pomp veranderen.In extreem koude klimaten kan een mengsel van maximaal 70 procent antivries worden gebruikt om het vriespunt van de koelvloeistof te verlagen, maar het nadeel is een verminderde koelefficiëntie omdat ethyleenglycol minder efficiënt warmte transporteert.Als de concentratie van antivries in het water te hoog is bij warm weer, kan dit het risico op oververhitting van de motor vergroten en de kans op cavitatie in pompen vergroten.De koelvloeistofadditievenpakketten bevatten bevochtigingsmiddelen of oppervlakteactieve stoffen die de oppervlaktespanning verlagen en ervoor zorgen dat de koelvloeistof warmte efficiënter kan overbrengen.Dieselkoelvloeistof bevat additieven die cavitatie-erosie van de waterpomp rond de cilindervoeringen voorkomen.Nieuwe koelvloeistof bevat buffers die de pH kunnen regelen.Caviterende zure koelvloeistof is nog schadelijker voor waaiers van kunststof composiet omdat de damp nu zuur is.De gezondheid van het algehele koelsysteem kan bijdragen aan cavitatie van de waterpomp.Als een systeem niet in staat is om warmte effectief over te dragen, veroorzaakt dit hotspots en verhoogt het de druk in het systeem.Ook kunnen lekkages in het systeem cavitatie veroorzaken bij pompen omdat het damppunt van de koelvloeistof lager is door het gebrek aan druk.Dit is de reden waarom druktesten belangrijk zijn.Beperkingen in het systeem kunnen druk- en zuigveranderingen veroorzaken die kunnen leiden tot cavitatieproblemen van de waterpomp vanwege de manier waarop de koelvloeistofstroom over de waaier is veranderd.Beperkingen kunnen worden veroorzaakt door een ingeklapte slang of een verstopte radiator.Het installeren van een nieuwe waterpomp op een systeem met een beperking kan de levensduur van de nieuwe pomp beperken.Er zijn geen externe visuele aanwijzingen voor cavitatie van de waterpomp.De typische symptomen zijn oververhitting en mogelijk lekkage uit het huilgat van de waterpomp.In sommige gevallen zal de waaier loskomen van de as.Pas als u de pomp verwijdert, komt de volledige omvang van de schade aan het licht.Cavitatie in pompen kan niet alleen de waterpomp aantasten, maar ook het deel van de behuizing dat zich in het blok, het voordeksel of de cilinderkop bevindt.Deze problemen moeten worden aangepakt als de nieuwe pomp lang meegaat.Verwarming / koeling: waarom moet motorkoelvloeistof worden vervangen?Verwarming / Koeling: Audi Tech Tip: Passagiersruimte wordt niet warm?Verwarming / koeling: kan uw A / C-recycling- en herstelmachine overladen zijn?Verwarming / koeling: je kalmte verliezen: wanneer compressoren kapot gaan